Saturday 7 July 2012

Get Well Soon Friend... :)

Assalamualaikum...

Selamat Malam Semua.... :)

Tatkala aku sedang bergembira dengan berita bahawa aku tersenarai dalam 10 terbaik... ada sesuatu yang berlaku... yang menimpa aku.... rasa aku lebey berat daripada batu... sungguh berat dugaan ini untuk aku hadapi... malah rakan-rakan ku yang lain...

Kenapa???

Classmate kami since Form 1 Imtiyaz, keadaaan dia sekarang semakin teruk dan amat merisaukan kami semua... tak perlu aku nyatakan nama nya... cukuplah dengan penggunaan kata 'dia'... dia mmg menghidap penyakit leukimia since last year.... dia sempat sekolah sampai bulan 5/6 je.... then dah mula stay kat hospital... kesian dia... sekarang, dia menghidap pula penyakit paru-paru berair, ada nanah dalam otak dan problem buah pinggang...

" orang yang baik, memang sering diuji oleh Allah...
  untuk melihat adakah kamu tabah dan sabar hadapi semua ini..."

" Allah akan turunkan ujian mengikut kemampuan hamba-Nya..."

ingat pesan ni !!!!

Jika diizinkan Allah, kitaorang nak melawat dia hari Isnin (9/7/2012)....

Esok, kita diskus sama-sama ye macam mana nak pergi sana... hehehe...

hope, semuanya berjalan dengan lancar...


Engkau permudahkan lah segala-galanya
Ya Allah...
Janganlah Kau uji kami lagi Ya Allah....
Kami hanya hamba-Mu yang lemah...

^__^

Kami semua terkilah dengan tindakan dia yang menyepi diri secara tiba-tiba... bila mention dekat twitter, no respond... tag gambar dekat facebook pun, no respond....

so disebabkan risau yang melanda d'hati... dan terdetik untuk bukak wall ummi (mak dia) .... tiba-tiba nampak mak dia post gambar dia dengan wayar melilit-lilit... banyak sangat wayar... dan paling mengayat hati, dia mula sakit since 15 June... imagine???!!!! almost 1 month... 

sejujurnya,

aku rasa diriku sungguh kejam terhadap dia.... dia jiran aku !!! dia classmate aku !!! tapi aku ??? langsung tak tau keadaan dia !!! sungguh bodoh diri aku, sebab tiap-tiap hujung minggu, tunggu dia dekat taman..tapi dia tak muncul-muncul..

bodoh nya aku !!!

kenapa dekat taman?? bukan date kay... tapi memang selalu jumpa kat taman pn, but takkan bertegur sapa... pelik en? tapi kat fb, potpet-potpet.... hahahaha... itulah kami !!!

esok, ada karnival... tapi rasa kejam dan amat kejam jika aku bersuka ria esok, dan dia?? dia terseksa menahan sakit dekat hospital... bagi aku kejam laa.... tapi tu bagi aku !!!

" kitaorang tahu kau kuat !!!
  kitaorang tahu kau tabah !!!
  kitaorag tahu kau mampu !!! 
  lawan penyakit kau tu kay !!! "


inilah dia !!!

semalam semalaman kitaorang nangis !!! sedih sgt... dia xbagi tahu pun keadaan dia... tiba-tiba menyepi...
kitaorang terkilan dengan tindakan kau !!!



khas untuk dia
daripada kitaorang semua

(haqifa)

No comments:

Post a Comment